10 tipov, Ako vyťažiť z Black Friday maximum, aj keď predávate služby

okt 28, 2024 | Biznis a manažment, Lifestyle, Vzdelávanie

Black Friday môže byť skvelou príležitosťou, aj keď predávate služby. Či už sa rozhodnete pre balíčky, darčekové poukazy, alebo časovo obmedzené ponuky, je to príležitosť, ako zaujať nových klientov a posilniť vzťahy s tými existujúcimi. Vďaka týmto tipom môžete z tohto obdobia vyťažiť maximum a pripraviť svoju firmu na nový prírastok klientov. O tipoch pre podnikateľov v službách, s Naďou Bohinskou, marketingovou strategičkou.

Aj keď sa Black Friday tradične spája so zľavami na produkty, podnikatelia, ktorí predávajú služby, môžu z tejto príležitosti vyťažiť rovnako veľa. Či už ponúkate koučing, konzultácie, služby v oblasti wellness alebo digitálne riešenia, Black Friday môže byť skvelou príležitosťou, ako si rozšíriť základňu klientov, posilniť vzťahy s tými existujúcimi a ukázať svoju ponuku novým záujemcom.

1. Časovo obmedzené balíčky služieb

Namiesto klasických zliav na jednotlivé služby skúste ponúknuť špeciálne balíčky, ktoré budú časovo obmedzené len na Black Friday. Ak napríklad poskytujete konzultácie alebo tréningy, môžete ponúknuť balík troch sedení za cenu dvoch alebo balík hodinových konzultácií za zvýhodnenú cenu. Takéto balíčky nielenže pôsobia výhodne, ale tiež umožňujú klientom zažiť vašu službu v širšom kontexte.

2. Bezplatné úvodné konzultácie alebo skúšobné obdobia

Ak predávate služby, ktoré si klienti bežne potrebujú najprv otestovať, úvodná konzultácia zdarma môže byť výborný nápad. Bezplatné úvodné stretnutie im poskytne predstavu o vašej práci a umožní im vidieť, akú hodnotu im môžete priniesť. Navyše je to skvelý spôsob, ako si vybudovať osobné spojenie a presvedčiť klientov, že práve vy ste správna voľba.

3. Darčekové poukazy

Počas Black Friday môžete zákazníkom ponúknuť darčekové poukazy na svoje služby – ideálny darček pre tých, ktorí chcú obdarovať svojich blízkych niečím praktickým a hodnotným. Poukazy môžu byť na konkrétnu službu alebo na určitú hodnotu, ktorú si klienti môžu uplatniť na čokoľvek z vašej ponuky. Darčekové poukazy tiež dávajú vašim zákazníkom možnosť získať prístup k vašim službám s výhodou, ktorú im ponúknete len počas Black Friday.

4. Vernostné výhody pre existujúcich klientov

Black Friday môže byť vhodnou príležitosťou, ako odmeniť vašich verných zákazníkov. Môžete im napríklad ponúknuť bezplatnú hodinu konzultácie alebo zľavu na ďalšie služby ako poďakovanie za ich dôveru a lojalitu. Takéto vernostné výhody pomáhajú posilniť vzťahy s klientmi a môžu ich motivovať, aby u vás zostali dlhodobo.

5. Exkluzívne VIP ponuky alebo členstvo

Vytvorte pre Black Friday špeciálnu, časovo obmedzenú VIP ponuku alebo členstvo. Môžete ponúknuť napríklad zľavu na mesačné alebo ročné členstvo, ktoré zahŕňa viaceré výhody – prístup k službám za lepšiu cenu, prioritné termíny, alebo iné bonusy. VIP ponuky sú lákavé, pretože vytvárajú pocit exkluzivity a poskytujú motiváciu rozhodnúť sa rýchlejšie.

6. Zvýhodnené dlhodobé plány

Ak poskytujete služby, ktoré môžu klienti využívať dlhodobo, ponúknite zvýhodnené ceny na ročné plány. Ročné alebo dlhodobé plány môžu pre vašich klientov znamenať skvelú úsporu a pre vás stabilný príjem. Pridajte k tomu extra výhodu, napríklad jednu konzultáciu navyše zdarma, a vaši klienti sa rozhodnú pre dlhodobý plán oveľa ochotnejšie.

7. Prípadové štúdie a referencie

Počas Black Friday je výborné zdôrazniť hodnotu vašich služieb. Pripravte referencie alebo prípadové štúdie od klientov, ktorým vaše služby pomohli dosiahnuť výsledky, a zverejnite ich na sociálnych sieťach alebo na svojom webe. Keď potenciálni zákazníci vidia, ako váš prístup pomohol reálnym ľuďom, zvýši sa ich dôvera a šanca, že aj oni si vaše služby vyskúšajú.

8. Časovo obmedzený bonus

Namiesto obyčajnej zľavy ponúknite klientom niečo navyše, ak si počas Black Friday objednajú vaše služby. Môžete pridať napríklad extra konzultáciu zdarma alebo iný špeciálny bonus, ktorý bude dostupný len počas tohto dňa. Tento prístup zvyšuje pocit hodnoty a zároveň motivuje klientov rýchlo konať.

9. FOMO efekt (strach zo zmeškania príležitosti)

Počas Black Friday funguje efekt FOMO (Fear of Missing Out) výborne. Vytvorte ponuku, ktorá platí len počas Black Friday alebo len pre prvých pár záujemcov. Tento pocit časového tlaku môže motivovať potenciálnych klientov konať rýchlejšie a rozhodnúť sa skôr, než by váhali príliš dlho.

10. Optimalizujte svoju online prítomnosť

Ak očakávate, že vám Black Friday prinesie vyšší záujem, pripravte si všetky svoje kanály – web, sociálne siete, e-mailové kampane – na tento zvýšený dopyt. Uistite sa, že web funguje plynulo, že sú na ňom všetky potrebné informácie a že vaša komunikácia je jasná a pútavá. Rýchle odpovede na otázky klientov, aktívna prítomnosť na sociálnych sieťach a rýchle odpovede môžu výrazne zvýšiť spokojnosť klientov.

Ak máte nejasnosti ohľadom biznis, či marketingovej stratégie, viac o možnostiach, ako aj kontakty nájdete na www.bohowski.sk

Napíšte mi, ak máte otázku alebo podnet

Máte otázku alebo podnet? Obráťte sa na mňa prostredníctvom kontaktného formulára.